Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

VALPTRÄFF

Av Kerstin - 8 juni 2011 12:19

I helgen som var hade vi valpträff med med valparna efter Readdy och Figaro. Det var väldigt roligt att det kunde komma fyra av valparna. Det var Lion, Messi, Wamblee och Zigge som var med. Dom hade självklart vuxigt men var fortfarande väldigt lika. Med på träffen var också valpar från Wintergold´s Kennel.

Pappa Figaro och Mamma Readdy varockså självklart med. Readdy har just nu nästan ingen päls så hon är såååå vacker :) .

Valparna fick pröva lite apportering med dummis och alla plockade upp. Sen var viljan att komma tillbaka med dummisen lite delad :). Det kan man förstå, dom är ju inte så gamla och det fanns mycket att titta på.

Vi avslutade med lite picknik och jag vill tacka alla som kom fördet var så trevligt.

Tyvärr så glömde jag typiskt kameran just den här gången  .

Kanske kan jag sätta in lite bilder senare om jag får låna från någon annan som tog bilder :).

 
 
Ingen bild

Wamblee Thörn

13 juni 2011 22:03

Hej Kerstin och alla Bröder och Syrran !

Vilken härlig dag vi hade i Vallentuna när vi träffades på den s.k "valpträffen" !

Ja jag skriver s.k "valpträffen" för nu är vi ju alla såå stora att det knappt går att skilja oss åt från Mamma Readdy och Pappa Figaro
OK, jag får erkänna att det saknas lite till på höjden, men mentalt så är vi alla kullsyskon riktigt stora och kan ta an världen som den kommer
Kom an bara så ska vi visa er !

Jag tycker det var jättekul att träffa er alla, ja det var kul att träffa de där kusinerna eller om dom var bryllingar eller nåt från Wintergold's också

Vädret var perfekt framtaget ur skjortärmen på Håkan, som för övrigt var en kul "gubbe" som ville leka med oss alla, fast bara en i taget,
då han kastade dummys för att se om vi duger något till som Apportörer
Han borde fatta att vi duger alla till vad våra Hussar och Mattar vill att vi ska duga till
Vi får se om han kanske vill testa oss på något annat kul till Hösten, lite spår kanske ?
Det var i alla fall både kul och spännande med apportering på nytt omräde

Jag tycker i alla fall att alla som ställde upp på att apportera är värda en stående ovation, det är baske mig inte lätt så det så !
Min Matte Nina har fusktränat lite med mig hemma och hemma är jag världsmästare !

Andra saker som jag tränas på är att sitta fint när maten serveras, det är svårt för jag är ALLTID hungrig
Jag kommer på inkallning när man ropar på mig eller använder visselpipa
Och jag kan bitas, helst i tjuvade tofflor eller strumpor ;-) ett och annat finger och näsa kan ju tänkas ha kommit emellan förstås,
men det är inte mitt fel att ni 2-beningar har utstickande saker på kroppen

Just ikväll så har Matte klippt mina naglar så det är besvärligt med att skriva på tangentbordet, man blir ju tvungen att använda hela tån då
Nej nu måste jag sluta för den här gången, måste ut och se om någon hjort har passerat på tomten eller om vildsvinen på andra sidan kullen törs
komma fram efter att jag markerat revir på höjden
Husse utropade ett Braaaa Wambleeeee när jag gjorde det, precis som om det skulle var svårt att kissa, vilken tönt va eller hur ?

Med många skall och svansviftningar från Wamblee

 
Ingen bild

Readdy

14 juni 2011 20:23

Hej Wamblee och jätte roligt att du kom på valpträffen.
Självklart är du världsmästare hemma på apportering :). Jag har full förståellse att det finns mycket spännande att titta på när man är med släkten.
Jag hör att du tar väl hand om din flock.
Jag gör så gott jag kan här hemma men av någon undelig anledning så så är det husse och matte som bestämmer, tycker dom :).
Ha nu så gott och ta väl hand om dig min son.
/Readdy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 2 december 2011 16:28

Nu har valparna börjat flytta hemmifrån och det är lite lugnare här hemma :). Dom som har flyttat är : Winton, Hokitika, Opio, Appelby, Owaka och Timaru. Nästa fredag flyttar Collingwood men vi har tre hanar kvar att hitta bra hem till. Så vet ni n...

Av Kerstin - 24 november 2011 14:59

Busiga härliga valpar som tycker om tidningar.  

Av Kerstin - 12 november 2011 21:59

Efter sista nattkisset ute blev det lite överslag på våra gullungar   . Snart sover dom nog gott... hoppas vi :).   ...

Av Kerstin - 11 november 2011 13:27

Valparna älskar att få vara ute och jag med. Mamma Readdy får hjälp av extra mammorna Soffie och Trossa.   ...

Av Kerstin - 7 november 2011 16:00

Snart är valparna 6 veckor :). Vilka härliga gullungar dom är. Vilda och gosiga på samma gång. Nu har dom börjat få vara ute ett par gånger och det tycker dom är så härligt att få springa av sig och busa. Mamma Readdy tycker också det är kanon. L...

Presentation

Omröstning

Vad är bäst - tik eller hane?
 Tik
 Hane
 Spelar ingen roll

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards