Alla inlägg under augusti 2009

Av Kerstin - 6 augusti 2009 22:55

Såg idag på Daniels blogg att han har många läsare. Den senaste dagen har det ökat på 300%. Vad häftigt:)). Ifall någon har missat hans blogg så är det här adressen.... Sveriges hårdaste man

/natti natti

Av Kerstin - 6 augusti 2009 19:22

Har läst att man håller på att odlar fram tänder från stamceller. Än så länge har man kommit så långt att man odlar fram tänder till råttor och dom  försöken har gått bra. Tänk vad härligt för alla som riskerar att få löständer! Man "planterar" bara en liten tand och sen växer den och blir stor :)). Det låter enkelt men det är det säkert inte. Få se hur länge det tar innan det blir verklighet, den som lever får se:)).

/kerstin

Av Kerstin - 5 augusti 2009 16:21

Är det någon som inte har upptäckt att det finns mycke kantareller i skogen? På hundarnas och min morgonpromenad letar vi numera efter kantareller och idag hade vi stor lycka. Det är så roligt när man bara hittar ett "sådan" härligt ställe där det bara lyser gult av dom och idag gjorde de det:)). Men jag får skynda mig innan Madicken hjälper till. Hon har upptäckt att kanatareller är gott. Ni som känner mig vet att jag inte själv äter dom ...men jag plockar dom gärna. Kenneth älskar dom och han har numera fått en egen svamp kniv:)).

På bilden fick inte alla kantareller plats.

/kerstin

Av Kerstin - 4 augusti 2009 19:33

Idag har hundarna haft en ledig dag från sin matte (mig). Den stora staden lockade och jag om min mor tog oss en dag på stan. Vi handlade lite smått och gott och gick och promenerade en hel del. Det var inte bara vi som var i Stockholm:)). Det var jätte roligt att vara där men väldigt skönt att komma hem till "landet" igen. Nu dröjer det nog ett tag innan lusten kommer tillbaka att besöka stockholm igen.

Fick ett tråkigt besked igår att en av våra valpar "Figaro" hade gått bort. Han var 12 år och var en sådan härlig hund och han är saknad av många och inte av bara sin familj, Han finns nu i himeln med sin mamma Cia och sin pappa Ruff.

Sen en bild på Soffie (minstingen här hemma) och Hubbe. Goa vänner.

/kerstin

Av Kerstin - 3 augusti 2009 17:32

Idag har det plockats blåbär, både för att det är väldigt gott men också för att det är så himla nyttigt :)). Men mest för att det är så gott. Om det finns några som inte har varit ute i skogen på ett tag vill jag bara tala om att det finns MASOR med blåbär i år.... i alla fall hos mig. Men man får tampas lite mer myggen tyvärr. Hundarna älskar också blåbären och det är nyttigt för dom med. Blåbär innehåller massor med antioxidanter. Men framförallt ... mums.

/kerstin

Av Kerstin - 2 augusti 2009 11:22

Det här är min morgonsup som dricks varje dag. Skulle inte klar mig utan den.

Idag tävlar Daniel i SM i friidrott i Malmö och ikväll kommer det ett inslag på tv4 om honom kl. 20:00 på sporten. Ska bli jätte roligt hur det blev. Antagligen är det inte många minuter men ändå väldigt roligt tycker jag som mamma så klart:)).

/kerstin

Av Kerstin - 1 augusti 2009 11:24

Ännu en blöt morgonpromenad.... jätte kul. Fast igentligen spelar det ingen roll. Readdy hittar alltid en härligt pöl att bada i. Fast idag fick hon hjälp från ovan. Har märkt att den senaste dagarna har det exploderat med fästingar..usch. Så det blir efter varje promenad att gå igenom alla hundarna. Kamma och plocka. Den senaste dagarna har jag plockat 10-20 krypande fästingar på varje hund, Det är så himla roligt ((:.

Ett litet gruppfoto.

/kerstin



Presentation

Omröstning

Vad är bäst - tik eller hane?
 Tik
 Hane
 Spelar ingen roll

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards