Alla inlägg den 6 september 2007

Av Kerstin - 6 september 2007 12:52

Har fått ett trevligt mail från Milos matte som beskriver hennes mysiga hund. Jag vet att han är en pärla :)). Men det är så himla härligt att höra om honom på sin mattes beskrivning. Läs och njut. (Milo är nu nästan 6 månader gammal)

/Kerstin


Milo är en riktig personlighet och en väldigt ROLIG hund. Glad och busen, aktiv och initiativrik. Och ovanligt självständig, tycker jag.

Trygg med allt och alla - springer gärna långt bort på tomten för sig själv för att upptäcka allt, allt, allt. Under verandorna, in i syrenbersån där ingen varit på 25 år, bort mot kohagen (och in i den också tror jag om jag får tro lite äckel han hade i munnen härom dagen...:)). Men han är jätteduktig på att komma när jag ropar. GALEN i godis och mat. Hysterisk så det spritter i hela kroppen om man lägger en ostbit på golvet framför, men han väntar tills "varsågod"

även om det är SVÅRT i hela lilla buskroppen. Och så har han en otrolig ögonkontakt alltid. Lyssnar fint och stannar mitt i ett steg när jag säger nej (för det mesta:)) Lättlärd, smart och vill så gärna förstå vad man säger. Även om det inte är någon ordning ännu – han vill gärna hoppa upp på folk utomhus och alltid upp i knät så det får vi träna på!

Och så är han vrålkelig. Expert på att mysa och gosa.

Presentation

Omröstning

Vad är bäst - tik eller hane?
 Tik
 Hane
 Spelar ingen roll

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards